Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt.
Dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Is dit lastig voor u of komt u
er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en
onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar
een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen te
bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel.
Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het
klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE .
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit
komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.
Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens
de patiƫnten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door
een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op
www.skge.nl, uw huisarts kan u ook de folder geven.